Försäkringskassan

Fan alltså fattar noll. Hur många dagar har jag kvar? När måste man börja ta ut fem dagar? Hur många dagar har niklas? Har han bara sjukpenninggrundade dagar? nääää blir fan snurrig i skallen! Hur kan de göra allt så svårt? Eller är det jag som är korkad? Tror det är lite av båda om jag ska vara ärlig! Måste ju liksom få någon rätsida på det här idag så jag kan börja planera min framtid. Ska jag gå tillbaka till Hemköp, ska jag söka nya jobb, ska jag bara säga upp mig och leva på a-kassa ett tag? Maaahhh blir galen!!!

Kan inte bara någon tala om för mig hur och vad jag ska göra med mitt liv? Är för efterbliven för att tänka själv just nu!


Nu ska Milia vila en stund sen blir det en fet pw. Behöver rensa skallen lite känner jag. Ikväll blir det middag hos mamma och pappa. De kanske kan hjälpa mig lite. Har jag tur så kanske pappas tanke om att starta något eget blir verklighet, då har jag jobb. Även om det så är en korvkiosk!


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har med suttit med f-kassan idag och försökt lista ut när mina dagar går ut. Även om det är långt kvar vill jag har koll på allt så man inte står där och dagarna är slut. Jag har ju inget jobb att gå tillbaka till...

2011-10-12 @ 11:59:51 :: URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: Martina

Räkna ut dagarna får man göra själv, du ser dock hur många du tagit ut tror jag. Nicklas har hälften av alla dagar men får lämna över alla utom 60 dagar till dig men då måste han anmäla det. Du måste ta ut 5 dagar i veckan efter den dag då milia fyller 1 om du ska behålla din sgi. Kramsing.

2011-10-12 @ 16:04:05
Postat av: Emelie P

Nej Mia jag är i samma sits ska sätta mig ikväll och försöka reda ut allt det där! Usch blirr så less!!! Promenad snart? Puss på er

2011-10-12 @ 16:12:04 :: URL: http://mlik.blogg.se/
Postat av: Lina

Din sambo har 60 dagar som är hans som inte du får ta, det kommer ett brev när du har haft hälften, då måste han svara att det är ok att du tar några=) När du loggar in på f-kassan står dte hur många dagar du haft. När Milia är ett år så måste du ta ut 5 hela dagar! Dock kan Niklas om han vill välja hur han vill göra med sina 60. Hade samma problem när Emma vart ett så nu vet jag=)

2011-10-12 @ 18:43:44
Postat av: Maria

Gå in på mina sidor på fk.se så kan du se exakt hur många dagar du har kvar. Och hur många dagar som du får ta ut och hur många pappan får ta ut. Ni har häften var av alla dagar (både de men full ersättning och garantidagarna). Men ni kan ge varandra alla dagar utom 60 stycken som är öronmärkta var var person. (Finns en formulär att skriva ut).



När hon fyllt 1 år måste du ta ut (eller jobba) 5 dagar/vecka om du vill behålla din sjukpenningsgrundande inkomst. (Vilket man vill!)



Lycka till :)



2011-10-12 @ 20:17:33 :: URL: http://familjemys.blogg.se/
Postat av: Maria

Yes du får blanda med sgi dagarna och garantidagarna, eller gå in och jobba några timmar/vecka så slipper du ta ut fullt. Jag började ju jobba heltid när Maja blev 1 år, men fick sen ner och jobbade lite olika, en helg/månad, några timmar här och där..



PS. Korvkiosk har du ju erfarenhet av :) Hahahaa!

2011-10-13 @ 21:28:59 :: URL: http://familjemys.blogg.se/
Kommentera inlägget här
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0